Firma Lush od 2007 r. zebrała 100 mln funtów i przekazała je na cele charytatywne

Lush Charity Pot body lotion

Od 2007 r. firma Lush wspiera oddolne organizacje i aktywistów, za pośrednictwem wielu programów, umożliwiając im kontynuowanie i rozpowszechnianie swojej działalności. Dzięki wsparciu swoich klientów, firma Lush zebrała ponad 100 milionów funtów i przekazała ponad 19 000 darowizn na całym świecie.

Wsparcie finansowe obejmuje darowizny i produkty tworzone na cele poszczególnych kampanii, a także przyznawane każdego roku nagrody, naprzemiennie The Lush Prize oraz Spring Prize. Pierwsza z nich, The Lush Prize (fundusz nagród w wysokości 250 000 funtów) nagradza osoby pracujące nad wykluczeniem zwierząt z testów bezpieczeństwa, w tym naukowców pracujących nad nowymi metodami prowadzenia testów, bez angażowania zwierząt. Natomiast Spring Prize (fundusz nagród w wysokości 200 000 funtów), obecnie przyjmujący zgłoszenia, nagradza praktyki regeneratywne, poprawiające stan naszej planety.

Lush jest firmą prowadzącą różnorodne kampanie, która wprowadziła na rynek prawie 50 produktów stworzonych, aby wspierać wiele z nich. Na początku 2008 roku powstał pierwszy taki produkt. Bomba do kąpieli Guantanamo Garden, stworzona we współpracy z organizacją non-profit Reprieve, miała podkreślić trudną sytuację osób więzionych bez procesu w Zatoce Guantanamo. Marka kontynuuje prowadzenie kampanii do dziś.

Lush Charity Pot – produkt, który zrobił tak wiele

Lush Charity Pot - hand and body lotionKiedy współzałożyciel i CEO marki, Mark Constantine stworzył Charity Pot, w kwietniu 2007 roku, chciał, aby zebrał on 1 milion funtów na rzecz małych organizacji charytatywnych, grup prowadzących kampanie i innych szczytnych celów. Mark chciał przekazywać niewielkie dotacje oddolnym aktywistom, wywołującym zamieszanie i zmieniającym świat na lepsze. Wyobrażał sobie ogromne poruszenie, gdyby udało się zebrać milion funtów z Charity Pot. Od tego czasu Charity Pot przerósł wszelkie oczekiwania i dzięki klientom udało się zebrać 75 milionów funtów, przekazując 17 000 dotacji. W ciągu ostatnich 17 lat był to największy wkład w darowizny Lush, stanowiący 75% ze 100 milionów funtów.

Świętując to wyjątkowe osiągnięcie, firma uważa, że jest to dobry moment na wstrzymanie sprzedaży Charity Pot, aby zastanowić się nad całością działalności charytatywnej i ocenić fundusze potrzebne do sprostania obecnym wyzwaniom, przed którymi stoi świat w tym krytycznym czasie.

Podczas gdy Charity Pot opuści półki Lush od końca września 2024 r., różnorodne kampanie i produkty charytatywne nie znikną.

Kolejne kroki w działalności charytatywnej Lush

The Lush Prize i Spring Prize będą dalej przyznawane naprzemiennie. Firma będzie niezmiennie wspierać prawa człowieka, prawa zwierząt i ochronę środowiska, tworząc produkty charytatywne, z których dochód będzie przekazywany na konkretne cele, istotne w danym momencie.

Zastanawiając się nad przyszłością darowizn, chcę wysyłać pojedyncze, mające znaczenie komunikaty, zrozumiałe dla wszystkich i za którymi każdy może się opowiedzieć.

– mówi Mark Constantine, współzałożyciel i CEO Lush.

Przykładem jest mydło Watermelon Slice, które jest obecnie w sprzedaży, a 100% zysku przeznaczane jest na wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego dzieci w Palestynie.

W tym roku marka Lush wprowadzi również „Keystone Products” – inspirując się gatunkami kluczowymi (takimi, które mają duży wpływ na inne organizmy w obrębie tego samego ekosystemu, niezbędnymi do jego prawidłowego funkcjonowania). Każdy Keystone Product będzie sprzedawany w celu zebrania pieniędzy na projekty, w kluczowych obszarach na całym świecie.

Projekty wspierane w ramach Keystone Product będą skupiać się na regeneracji krajobrazu dla zagrożonej dzikiej przyrody, ochronie kluczowych gatunków oraz opracowywaniu rozwiązań skupiających się na człowieku (od rozwiązywania konfliktów między ludźmi a dziką przyrodą, po wspieranie zrównoważonych stałych źródeł utrzymania). Pierwszy produkt Keystone pojawi się już niedługo.

***
O LUSH Świeże Ręcznie Robione Kosmetyki

Brytyjska firma LUSH jest zaangażowanym społecznie producentem i sprzedawcą świeżych, ręcznie robionych kosmetyków z ponad 900 sklepami i dodatkowymi sklepami e-commerce w 51 krajach. Firma została założona w 1995 roku i jest znana na całym świecie przede wszystkim jako twórca bomby kąpielowej. Aktualnie w swojej ofercie LUSH posiada ponad 300 produktów do zrównoważonej i świeżej pielęgnacji skóry oraz włosów. Cały asortyment jest produkowany etycznie, 60% produktów jest sprzedawanych bez opakowań, 100% z nich jest wegetariańskich, a 92% wegańskich.

LUSH jest firmą zaangażowaną w szereg kampanii i regularnie współpracuje z grupami oraz aktywistami działającymi na rzecz praw człowieka, praw zwierząt czy ochrony środowiska. Swoje sklepy wykorzystuje jako platformę do oddania głosu tym, którzy są pomijani. Oprócz wspierania lokalnych projektów za pośrednictwem organizacji charytatywnych non-profit, firma LUSH przyznaje również 2 międzynarodowe nagrody pieniężne za rozwój metod testowania bez udziału zwierząt oraz projekty tworzone w sposób zrównoważony dla naszej planety i społeczeństwa.

Oficjalna strona polskiego sklepu: www.lush.com/pl/pl

Lush

Przegląd Kosmetyczny 432 Artykuły
Przegląd Kosmetyczny to polski serwis internetowy, którego tematyką przewodnią jest branża kosmetyczna. Znajdziesz u nas aktualności branżowe, informacje o nowych produktach kosmetycznych, a także o producentach i dystrybutorach kosmetyków i trendach panujących w branży kosmetycznej na rynku polskim i za granicą.

Skomentuj jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*