
Znane i cenione kobiety biznesu i polityki z całego świata spotkały się w Warszawie podczas Światowego Szczytu Kobiet (Global Summit of Women) w dniach 9-11 czerwca. Partnerem Szczytu jest firma L’Oréal, która od lat w sposób szczególny wspiera kobiety.
Światowy Szczyt Kobiet to największe i najważniejsze forum ekonomiczne kobiet – liderek przedsiębiorstw, organizacji rządowych, pozarządowych i kulturalnych. W tym roku po raz pierwszy gospodarzem wydarzenia jest Polska. Tematem przewodnim tegorocznego Szczytu jest „Budowanie inkluzywnej gospodarki w erze cyfrowej”.
Jednym z partnerów Szczytu jest firma L’Oréal Polska, która realizuje projekty wspierające kobiety w ich karierze zawodowej i naukowej.
Dla firm, niezwykle istotne jest zarządzanie różnorodnością. W L’Oréal jest to jedna z naszych podstawowych wartości. Różnorodność przejawia się w wielu aspektach: płci, czy wieku, w zróżnicowaniu kompetencji i doświadczeń, w dbaniu o różnorodność kulturową, czy wspieraniu osób z nieuprzywilejowanych grup społecznych. Widzimy wyraźnie, że zróżnicowane zespoły są źródłem naszej kreatywności i innowacyjności, a także lepszego zrozumienia potrzeb konsumentów. Wspieranie tak rozumianej różnorodności ma bezpośredni wpływ na nasz sukces biznesowy i pozwala realizować naszą misję – „Piękno dla wszystkich”.
– mówi Wioletta Rosołowska, prezes zarządu L’Oréal Polska.
Pani Wioletta Rosołowska weźmie udział w debacie „Kobiety w zarządach: Jak zaangażowanie kobiet wpływa na rozwój firmy?” (sobota, 11. czerwca, godz. 14:45-16:00). Podzieli się swoimi menedżerskimi doświadczeniami z perspektywy kobiety stojącej na czele polskiego oddziału lidera branży kosmetycznej na świecie, członkini rady nadzorczej jednego z największych polskich banków, a także osoby zasiadającej przez wiele lat w zarządzie firmy Tchibo.
L’Oréal Polska zgodnie ze swoją misją wprowadza dobre praktyki w zakresie zarządzania różnorodnością. Firma w 2012 roku przystąpiła do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności i konsekwentnie realizuje podjęte zobowiązania. Ponadto L’Oréal Polska od 16. lat wspiera kobiety nauki w ramach programu Dla Kobiet i Nauki (For Women in Science) wyrównując ich szanse w osiąganiu sukcesów naukowych. Jest to możliwe, dzięki dawaniu pozytywnego przykładu i wpływaniu na rzeczywistą zmianę społeczną. L’Oréal jest inicjatorem globalnego Manifestu For Women in Science, wyrażającego sprzeciw wobec niewystarczającej reprezentacji kobiet w nauce, ogłoszonego wspólnie z UNESCO. Ma on na celu zaangażowanie opinii publicznej i społeczności naukowej w działania przyczyniające się do szybszej poprawy sytuacji kobiet-naukowców i reagowania na istniejące stereotypy.
Zaangażowanie L’Oréal na rzecz kobiet zostało docenione na świecie. W marcu 2016 roku Jean Paul Agon, prezes zarządu Grupy L’Oréal otrzymał wyróżnienie 2016 CEO Leadership Award za wdrażanie rozwiązań, które wzmacniają pozycję kobiet w miejscu pracy, na rynku i w społeczeństwie. Ponadto L’Oréal przestrzega zasad wynikających z Women’s Empowerment Principles (WEPs) – programu ONZ mającego na celu wzmocnienie pozycji kobiet na rynku pracy, a także regularnie uczestniczy w europejskich procesach certyfikacji
z zakresu równości płci – Gender European Equality Standard (GEES) oraz Economic Dividend for Gender Equality (EDGE).
L’Oréal Polska
Dodaj komentarz