Sekret jakości polskiej marki kosmetyków Barwa

Barwa Cosmetics dawniej

Doświadczenie to fundament, na którym Barwa Cosmetics zbudowała swój sukces. Przez 75 lat istnienia marka stworzyła setki produktów do szeroko rozumianej pielęgnacji, higieny i zachowania czystości w domu. O ciekawostkach z życia marki oraz procesie tworzenia kultowych produktów opowiada Magdalena Pietryka, kierownik działu badań i rozwoju – główny technolog firmy.

Kultowe kosmetyki Barwa

Barwa Cosmetics - laboratoriumProdukty na każdą kieszeń – właśnie nimi Barwa od lat podbija serca Klientów. Co ciekawe, zarówno stale wprowadzane przez markę nowości, jak i kosmetyki dostępne na rynku od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Niektóre z produktów są dostępne niemal od początku istnienia firmy, aż do dziś, a ich sprzedaż nie spada.

W naszej ofercie wciąż występują produkty o niezmienionej formule takie jak pasta Ola, płyn Ania, szampony ziołowe, np. pokrzywowy, brzozowy, tatarakowo-chmielowy, czarna rzepa czy rumianek. Oprócz tego zmywacze do paznokci i wody ziołowe: brzozowa i pokrzywowa. A jaki jest najstarszy produkt w portfolio marki cały czas dostępny w sprzedaży? Nadal w sprzedaży jest mydło siarkowe i wody ziołowe do włosów – na przykład woda brzozowa, którą możemy zobaczyć w kultowym filmie „Miś” z 1980 roku!

– mówi Magdalena Pietryka, ekspert marki.

Barwa Cosmetics dawniejWspółcześni konsumenci, zwłaszcza przedstawiciele pokolenia Z, nieustannie poszukują w kosmetykach naturalnych składników. Na ich potrzeby odpowiada Barwa – od lat wierna naturze w połączeniu z zaawansowaną technologią. Doceniają to klienci w 31 krajach, do których marka eksportuje swoje produkty. Jaka jest tajemnica sukcesu? Proste składy oparte głównie na składnikach pochodzenia naturalnego o maksymalnej skuteczności.

Barwa korzysta nadal z wielu różnorodnych ekstraktów (np. z pokrzywy, z tataraku-chmielu, z brzozy, ze skrzypu polnego), wspierając przy tym lokalnych polskich dostawców. Szczególną popularnością cieszy się linia Barwa Naturalna – do jej tworzenia inspirują nas domowe zabiegi oraz składniki dostępne w kuchni, znane ze swojego działania upiększającego włosy, takie jak ocet, drożdże, jajka, siemię lniane czy awokado i winogrona.

– opowiada ekspertka.

Linia Barwa Naturalna jest wciąż rozwijana o nowe produkty bazujące na trendujących i skutecznych składnikach aktywnych. Ostatnią nowością, z entuzjazmem przyjętą przez klientów, jest seria Barwa Naturalna Mleczko Migdałowe.

100 kostek mydła na minutę

Barwa Cosmetics - historycznieTe dane mogą oddawać dynamikę rozwoju i potęgę firmy. Barwa Cosmetics jest pionierem w produkcji mydeł i jedną z nielicznych firm, która wytwarza mydło w kostce o mocy przerobowej 40 tys. kostek w ciągu jednej zmiany. Ten wynik to też dowód ogromnego rozwoju oraz inwestycji w usprawnienie i unowocześnienie procesu produkcyjnego. Ale to nie jedyne wyznaczniki sukcesu. Technolog marki przedstawia jak zmieniał się on na przestrzeni lat.

Mydła to nasza specjalność, a zaufanie, jakim darzą nas nasi Klienci jest dla nas najważniejsze, dlatego od ponad 20 lat produkujemy je tą samą, niezmienioną i sprawdzoną metodą. W temacie mydeł byliśmy, jesteśmy i zostaniemy wierni tradycji. Co więcej, Barwa jako pierwsza firma kosmetyczna zrezygnowała z wykorzystywania tłuszczów zwierzęcych do produkcji mydeł, dlatego nasi Klienci mogą mieć pewność, że ich produkt jest roślinny, wegański i przyjazny naturze. Ponadto każdy może znaleźć mydło na miarę swoich indywidualnych potrzeb. Oferujemy różnorodne linie: hipoalergiczną, naturalną, siarkową, dermatologiczną i premium o luksusowych, niszowych zapachach.

– dodaje Magdalena Pietryka.

Barwna historia szarego mydła

Barwa Cosmetics laboratoriumZatrzymajmy się na chwilę przy mydłach, bo to one stały się siłą napędową marki i zapewniły jej rozpoznawalność – także na świecie. Pierwsze mydło wyprodukowano w latach 70. XX wieku. Poza najpopularniejszym mydłem szarym, produkowano wiele rodzajów mydeł specjalistycznych, skierowanych do szerokiego kręgu odbiorców o bardzo różnych upodobaniach i potrzebach. Łącznie w ofercie znalazło się 12 gatunków tego produktu, w tym m.in.: mydło undecylenowe, salicylowe, karbolowe i ichtiolowe. W 2004 roku marka całkowicie zrezygnowała – jako jedna z pierwszych firm w Polsce – z wykorzystywania tłuszczów zwierzęcych do produkcji mydeł. Wszystkie mydła w Barwie są w 100% wegańskie i wytwarzane na bazie naturalnych wiórek roślinnych pozyskiwanych z oleju palmowego.

Tradycyjne Polskie Szare Mydło od lat gości w milionach polskich domów. Warto podkreślić, że jest stworzone wyłącznie z wegańskich składników, co oznacza, że nie ma w nim substancji pochodzenia zwierzęcego. Jego wyjątkowość polega również na niesamowitej wielozadaniowości – nasze szare mydło to produkt, który znajdzie zastosowanie w pielęgnacji skóry z AZS, łuszczycą i trądzikiem, myciu włosów, ciała i twarzy, praniu ubrań dla alergików, przemywaniu ran, czyszczeniu pędzli do makijażu, ochronie roślin przed mszycami. Nasi klienci stale dostarczają nam pomysłów na nowe zastosowania szarego mydła.

– wymienia ekspertka.

Kosmetyki do wnętrz – Barwa odkrywa piękno każdego domu

Barwa Cosmetics historycznieCzy codzienne obowiązki domowe mogą być czystą przyjemnością? Wprowadzona przez Barwę marka Perfect House pokazała, że jest to możliwe, a sprzątanie nie musi być… uciążliwe. To interesujący przypadek firmy kosmetycznej, która z sukcesem weszła w całkowicie nową kategorię produktów. Magdalena Pietryka wymienia główne zalety marki:

Znużone cytrusowymi środkami czyszczącymi w opakowaniach, które musiałyśmy chować głęboko po szafkach, postanowiłyśmy stworzyć zupełnie nową jakość produktów do sprzątania. Tak powstały kosmetyki do wnętrz Perfect House, których zapachy zostały wyselekcjonowane we współpracy z firmami produkującymi perfumy, w drodze 2-letnich testów. Znalezienie pięknych, niszowych kompozycji zapachowych to jedno, ale przykrycie nimi zapachu detergentu to było niezwykle trudne wyzwanie. Na szczęście nasi specjaliści poradzili sobie z tym zadaniem doskonale. Do tego nowoczesny, wyszukany design butelek i etykiet, sprawia, że produkty atrakcyjnie prezentują się we wnętrzach i są ich ozdobą, a zapach, który roztaczają, przypomina aromat w ekskluzywnym hotelu lub butiku.

– dodaje Magdalena Pietryka.

Polskie dobra kosmetyczne

Jedną z podstawowych wartości marki jest wspieranie polskich, lokalnych dostawców. Barwa stawia wyłącznie na uczciwe składy produktów i rzetelne deklaracje marketingowe. Można by rzec: tylko albo aż tyle. Klienci bardzo cenią produkty, które powstają na bazie rodzimych surowców.

Polskie surowce są dla Barwy niezwykle istotne i przy produkcji korzystamy z wielu różnorodnych ekstraktów, które znamy z polskiej natury, na przykład z pokrzywy, z tataraku-chmielu, z brzozy, ze skrzypu polnego czy rumianku i nagietka. W Barwie współpracujemy z polskimi dostawcami już blisko 40 lat i nie zamierzamy z nich nigdy rezygnować. Jest to długofalowa współpraca, nie tylko z uwagi na dostępność surowców, szybki czas realizacji oraz jakość, ale także ze względu na nasze uwielbienie do polskich cudów przyrody i ich znakomitość działania. Polskie składniki pozwalają nam tworzyć najlepsze kosmetyki – od szamponów ziołowych, przez mydła i żele z roślinnymi komponentami, aż po odżywki pełne naturalnych i znanych nam od lat składników.

– wymienia Magdalena Pietryka.

Barwa nadal tworzy kultowe produkty, urozmaicając swój szeroki asortyment o nowe linie. Jednocześnie opiera strategię na unowocześnianiu składów tych najpopularniejszych od wielu lat, aby dostosować je do współczesnych potrzeb rynku i konsumentów. Bazując na doświadczeniu udoskonala nie tylko proces produkcyjny, ale też rozwija nowe kanały dystrybucji oraz rozszerza działalność na rynek międzynarodowy. W tym roku marka świętuje swoje 75-lecie i udowadnia, że wcale się nie starzeje. Wręcz przeciwnie – wciąż kwitnie.

Barwa Cosmetics

Przegląd Kosmetyczny 432 Artykuły
Przegląd Kosmetyczny to polski serwis internetowy, którego tematyką przewodnią jest branża kosmetyczna. Znajdziesz u nas aktualności branżowe, informacje o nowych produktach kosmetycznych, a także o producentach i dystrybutorach kosmetyków i trendach panujących w branży kosmetycznej na rynku polskim i za granicą.

Skomentuj jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*