Wywiad z Marcinem Mrozem, Head of Sales marki ZEW for men

Marcin Mróz - ZEW for men

Marcin Mróz - ZEW for menZ Marcinem Mrozem, Head of Sales marki ZEW for men – rozmawia Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Kosmetycznego.

Czy może Pan przedstawić firmę oraz markę ZEW for men?

ZEW for men to marka naturalnych kosmetyków oraz wysokiej jakości akcesoriów dla mężczyzn, znana klientom z innowacyjnych produktów z naturalnymi składnikami aktywnymi, takimi jak bieszczadzki węgiel drzewny i czarna huba. Marka ZEW for men stara się wybierać rodzime surowce, do tej pory w dużym stopniu niedoceniane na polskim rynku kosmetycznym.

Wszystkie nasze kosmetyki produkujemy w Polsce na bazie własnych receptur i badań, z czego jesteśmy niezwykle dumni.

Produkty ZEW for men dostępne są w internetowym sklepie marki oraz poprzez dystrybutorów, zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych (m.in. w sieci perfumerii Douglas). W 2019 roku pojawiły się także na platformie zakupowej Zalando Beauty, dzięki czemu kosmetyki i akcesoria sygnowane marką ZEW można kupić m.in. w Niemczech, Francji, Austrii, Danii, Szwecji, Holandii, Belgii czy we Włoszech. Rozbudowanie dystrybucji o ten kanał było dla nas bardzo ważne – jako pierwsza polska firma mogliśmy zaistnieć wśród marek premium oferowanych przez Zalando Beauty. Oprócz tego marka prowadzi sprzedaż poprzez lokalnych dystrybutorów w Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Czechach i Słowacji, Finlandii, Holandii oraz na Cyprze.

Wyjątkowe składniki aktywne pochodzące z dzikich rejonów Polski, takie jak węgiel drzewny oraz czarna huba to coś, co nas wyróżnia na rynku zarówno w kraju jak i poza granicami Polski.

Jakie produkty możemy znaleźć w ofercie marki i dla kogo są przeznaczone?

Na ofertę ZEW for men składają się dwie główne linie kosmetyków: linia myjąca z węglem drzewnym z Bieszczad oraz linia pielęgnacyjna z czarną hubą. Oprócz tego oferujemy także wysokiej jakości akcesoria do golenia i pielęgnacji brody, higieny jamy ustnej oraz zestawy kosmetyków i akcesoriów. Węgiel drzewny to jeden z naszych głównych bazowych składników aktywnych, który skutecznie oczyszcza i odświeża. Jego działanie jest znane od lat, uznawany jest za najsilniejszy absorbent występujący w stanie naturalnym.

Druga nasza flagowa linia zawiera czarną hubę – silny antyoksydant, który nawilża, uelastycznia, wygładza oraz chroni przed czynnikami zewnętrznymi. Od stuleci była stosowana w medycynie i kosmetologii naturalnej do łagodzenia podrażnień i leczenia ran. Ze względu na swoje właściwości oraz występowanie w trudno dostępnych, dzikich lasach jest niezwykle cennym i rzadkim składnikiem aktywnym. Ostatnio, w trudnym czasie pandemii, sukcesywnie wprowadzamy na rynek produkty do higienizacji. Klienci znajdą już w naszej ofercie mydło aseptyczne ze srebrem koloidalnym oraz żel antybakteryjny do rąk. Pracujemy nad kolejnymi produktami wspierającymi odpowiednią higienę i dezynfekcję rąk i ciała.

Branża kosmetyków dla mężczyzn rośnie z roku na rok i duża w tym zasługa Waszej firmy…

Zainteresowanie mężczyzn dedykowanymi dla nich kosmetykami oraz akcesoriami z roku na rok sukcesywnie rośnie. Sukcesywnie rośnie też rynek, który tworzy i dostarcza produkty coraz bardziej wyspecjalizowane, o wysokiej jakości i wsparte profesjonalną, angażującą komunikacją. To dynamiczna i ambitna branża, z coraz bardziej świadomym klientem. Wybór danych marek kosmetycznych i oferowanych kosmetyków męskich to już nieprzypadkowo wrzucone w pośpiechu do koszyka zakupowego produkty, ale odpowiednio przemyślana decyzja – kwestia upodobań i preferencji.

Panowie zwracają większą uwagę na specjalnie opracowane formuły dla męskiej, wymagającej skóry i włosów, a także na obecność składników aktywnych – takich jak chociażby czarna huba lub węgiel drzewny w produktach ZEW for men.

Mężczyźni poszukują na rynku produktów skierowanych bezpośrednio dla nich – spełniających ich konkretne potrzeby. Liczy się skuteczność – zmieszanie podrażnień, likwidacja łupieżu, mniejsza widoczność zmarszczek, utrwalenie fryzury na cały dzień poza domem. Faceci chcą być pewni siebie, atrakcyjni dla partnerek, wykorzystywać swoje atuty i jak najdłużej zachować młodość oraz witalność. Zadbany, przemyślany wizerunek to obecnie ważna część osobowości.

ZEW for menMężczyźni coraz większą uwagę przykładają do pielęgnacji i dbania o wygląd. Jakie trendy są lub będą modne w tym roku?

Trendem w wizerunku, który po wielu latach powrócił do łask, a teraz stał się mainstreamem, jest broda – to wyróżniający element i atrybut męskości, nadający charakteru i wyróżniający z tłumu. Od mocno trymowanego zarostu po wygląd „na drwala” – broda to obecnie coś, czego przynajmniej trzeba spróbować. Zarost wymaga jednak odpowiedniej pielęgnacji, o czym w ZEW for men wiedzieliśmy od początku naszej działalności. Efektem są nasze wielokrotnie nagradzane kosmetyki do brody – jak chociażby mydło do brody z węglem drzewnym, balsam do brody z węglem drzewnym czy szczotka do brody.

Bardzo krótkie fryzury również straciły na popularności – trochę dłuższe u góry, odpowiednio wystylizowane włosy z przedziałkiem po boku są teraz bardzo na czasie. Modny jest także ostatnio ‘naturalny look’, przy zachowaniu trwałości – rynek podbiła nasza glinka do włosów z węglem drzewnym ZEW for men, która ma mocny chwyt, matowe wykończenie i subtelny, elegancki zapach drzewa sandałowego z pomarańczą.

Nie można zapomnieć, że nadal liczy się też znakomita kondycja włosów, dlatego tak ważne jest stosowanie kosmetyków o działaniu wzmacniającym strukturę włosa i pobudzającym jego wzrost. W zgodzie z duchem czasu jest pielęgnacja w duchu eko i zero waste, z czego bardzo się cieszymy, jako marka wyrosła z inspiracji naturą.

W erze multi-taskingu panowie szukają też na rynku praktycznych produktów, preparatów do mycia o wielofunkcyjnym zastosowaniu, które mogą zabrać na wyjazd służbowy lub pozamiejski wypad. Tu staraliśmy się odpowiedzieć na potrzeby naszych Klientów – jednym z naszych sztandarowych produktów jest mydło 3 w 1 do twarzy, ciała i włosów z węglem drzewnym, które regeneruje, wzmacnia i chroni męską skórę przed czynnikami zewnętrznymi.

Zawód barbera wraca do łask i ten rynek się rozrasta, gdyż coraz więcej mężczyzn nosi brodę i korzysta z usług barberów. Jak wygląda to z perspektywy marki ZEW for men?

Trzeba zwrócić szczególną uwagę na fakt, że rozwój branży kosmetyków dla mężczyzn idzie w parze z silnym rozwojem rynku usług barberskich. Kiedyś bywało się w salonie fryzjerskim raz na jakiś czas – liczyło się szybkie i tanie cięcie, najlepiej krótko lub z podgolonymi bokami. Obecnie zadbany mężczyzna udaje się do klimatycznego barbershopu, w którym otrzyma nie tylko profesjonalne, dobrane do kształtu twarzy cięcie włosów oraz zarostu, ale także skorzysta z eksperckich rad i spędzi miło czas w męskim towarzystwie. Barber nie nałoży na włosy taniego, lepiącego żelu, ale skorzysta z całego wachlarza profesjonalnych kosmetyków takich jak olejki do brody czy pomady i glinki do włosów.

Marka ZEW for men aktywnie współpracuje z barberami na wielu frontach. Po pierwsze, nasze kosmetyki są powszechnie używane i cenione w wielu salonach barberskich. Po drugie, w wybranych barbershopach można kupić produkty ZEW for men. Po trzecie, wielu barberów współpracuje z nami jako eksperci w ramach działań medialnych i przy kampaniach. Nasz flagowy projekt to mobilny barbershop, mieszczący się w oryginalnym ZILe z 1987 roku. To gratka dla każdego fana motoryzacji i ostrego, stylowego cięcia. W mobilnym barbershopie można skorzystać z usług naszych barberów – ekspertów marki ZEW, z użyciem naszych produktów. Co roku organizujemy rajd barberowozu, który zaczyna się od naszego festiwalu ZEW się budzi, a następnie pojawia się na innych najciekawszych krajowych imprezach i festiwalach.

Ostatni efekt naszej współpracy z barberem to projekt „Domowy barbershop z ZEW for men”, zrealizowany z Kajetanem Szwedem z Towarzystwa (znany barbershop w Warszawie), który w formie video co tydzień odpowiada na pytania użytkowników i udziela porad. To cykl online stworzony w trudnym czasie epidemii – skierowany do wszystkich facetów, którzy mają problem z tym, żeby zadbać o siebie podczas domowej izolacji, w sytuacji, kiedy większość barbershopów i salonów fryzjerskich jest zamknięta – chcemy tu odpowiedzieć na realny problem Polaków. Projekt wpisuje się w #zostańwdomu z ZEW. Przypominamy w nim sposoby na kompleksową pielęgnację w domu, dajemy praktyczne porady, takie jak: jak zadbać o brodę i włosy w czasach, gdy barbershopy są zamknięte? Jakie tricki, wskazówki warto wziąć pod uwagę? Jak zapewnić sobie odpowiednią pielęgnację w domu, do czasu, gdy będzie można skorzystać ponowie z usług barbera?

Jak podsumuje Pan rok 2019 i jakie plany ma firma na rok 2020?

Rok 2019 był dla nas okresem wzrostu sprzedaży, stałego rozwoju i rozszerzania oferty o nowe produkty, które stały się bestsellerami – cytrusowy olejek do brody, pomada do włosów z węglem drzewnym z Bieszczad, glinka do włosów z węglem drzewnym z Bieszczad, zimowy balsam do brody. Ten rok zaskoczył wszystkich nagłymi wyzwaniami związanymi z epidemią, musieliśmy działać dynamicznie i zdecydowanie, dlatego część planów zmieniliśmy, dostosowując się do sytuacji. Szybko uruchomiliśmy produkcję kosmetyków, których nie mieliśmy w planach, a które są obecnie potrzebne: mydła aseptycznego i żelu antybakteryjnego do rąk.

Pracujemy nad kolejnymi produktami wspierającymi dezynfekcję rąk i ciała. Oprócz tego planujemy wprowadzenie na rynek nowych akcesoriów oraz nowej linii produktowej, z nowym składnikiem aktywnym. Mamy też nadzieję, że we wrześniu uda nam się spotkać w sercu Bieszczad, w Cisnej, na trzeciej edycji festiwalu ZEW się budzi, którego ZEW for men jest głównym sponsorem.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Mirosław Szul / PrzeglądKosmetyczny.pl

Przegląd Kosmetyczny 463 Artykuły
Przegląd Kosmetyczny to polski serwis internetowy, którego tematyką przewodnią jest branża kosmetyczna. Znajdziesz u nas aktualności branżowe, informacje o nowych produktach kosmetycznych, a także o producentach i dystrybutorach kosmetyków i trendach panujących w branży kosmetycznej na rynku polskim i za granicą.

Skomentuj jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*